Narritaya Resort & Spa - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jessamy Jongeleen - WaarBenJij.nu Narritaya Resort & Spa - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jessamy Jongeleen - WaarBenJij.nu

Narritaya Resort & Spa

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Jessamy

03 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

26-05-2014
Ons verblijf in The Empress Hotel zit er op en we hebben een nieuw hotel in het vooruitzicht: Narritaya resort & spa! De naam is veelbelovend en het ligt in het noorden van het oude centrum (althans, dat was Danny z'n beleving). Met onze backpacks om en een aantal plastic tasjes in de handen lopen we, na de check-out, naar de hoek van de straat om een tuktuk te regelen die ons naar het nieuwe hotel brengt in Chiang Mai. De tuktuk-bestuurder kijkt verbaasd naar het adres en besluit om zijn collega tuktuk-bestuurder om raad te vragen. Intussen staan wij er wat verward bij te kijken, omdat de tuktuk-bestuurders tot nu toe iedere plek moeiteloos wisten te vinden. Na een tijdje getuurd te hebben in een stadskaart komen beide bestuurders naar ons toe en zeggen in gebrekkig engels: "Far, far, away he!" en ik dacht: "Dat kan toch niet, het ligt in het noorden van het centrum!" "We bring you, 500 baht (11,50 euro)." Nog steeds overtuigd van mijn gelijk besluiten we de tuk-tuk te melden dat we nog even verder kijken en gaan terug naar ons voormalige hotel om daar om raad te vragen bij de taxi-service. Tot onze verbazing kennen ook zij direct niet de locatie van ons hotel, dus ze besluiten te bellen naar het hotel. "Sir, it's far away... 500 baht." He shit, ik heb dus toch een foutje gemaakt. Het hotel ligt aan de voet van de Doi Suthep, een berg met daarop de hoogst gelegen tempel van Thailand. Ook leuk natuurlijk! We besluiten in te gaan op de taxi-service en gaan op weg naar ons nieuwe hotel. Narritaya, here we come!
Onderweg komen we erachter hoe ver dit nieuwe hotel uit het centrum ligt. We zijn een half uur onderweg en de omgeving wordt steeds stiller. In een groene omgeving duiken we wat steegjes in en de taxi-chauffeur belt regelmatig met het hotel omdat hij de weg kwijt is. "Waar gaan we helemaal heen joh?" horen we elkaar steeds zeggen en uiteindelijk komen we aan bij ons nieuwe hotel. Beide verbaasd van de mooie omgeving checken we in. Een ijverige jongen en meid van onze leeftijd begeleiden ons naar onze eigen heuse cottage, midden in de natuur. Wat prachtig joh, midden in de natuur in een sfeervolle bungalow. Geen getoeter of geluiden van verkeersstromen. Nee, alleen het geluid van krekels en fluitende vogels. We frissen ons lekker op en besluiten voor ons huisje op de kussens neer te ploffen en te relaxen. Rond zonsondergang neemt het aantal insecten flink toe en worden we doelwit van een massa-aanval. Hmm, en dat terwijl we toch anti-insectenspray opgedaan hebben. Blijkt dus niet te werken, morgen maar op zoek naar een Thaise (sterkere) variant van onze Nederlandse insectenspray (Jaico).
's Avonds eten we wat bij ons hotel en we bestellen Chicken Cashew, wat aanbevolen wordt door onze duikinstructeur op Koh Tao waar we veel Whatsapp-contact mee hebben. Echt een heerlijk gerecht, beetje pittig, maar toch heerlijk! Teruggekomen in de bungalow installeren we de klamboe boven ons bed. Eh... Hoe? Nergens een bevestigingspunt. Dan maar inspiratie putten uit ons improvisatievermogen. Ik begin met een eerste poging om de klamboe in de breedte van de kamer te bevestigen. Hiervoor gebruik ik een lamp die aan de wand bevestigd zit en het bovenste scharnier van de deur. Resultaat: De klamboe hangt, maar wel te laag... He shit! Jes waagt dan een poging en hangt de klamboe in de lengte van de kamer aan 2 gordijnrails. Hij hangt, maar niet lekker in het midden van het bed... Ach, laat maar, we gaan slapen! Morgen op tijd op, want we gaan naar het Elephant Nature Park!!!

• 05 Juni 2014 - 18:39

Anita:

Lang op de tuk-tuk gezeten zo te lezen. En jullie maar denken opgelicht te zijn. Wel goed dat jullie scherp blijven. Al vaardiger geworden met afdingen? Dat gerecht, koh toa, mogen jullie wel voor ons koken als jullie terug zijn;). Liefs!

• 10 Juni 2014 - 19:40

Hetty Van Rijt:

Dat is een verhaal zeg, zou het doodeng gevonden hebben zo die steegjes in haha

Gelukkig dat het hotel mooi was en jullie toch genoten hebben.

Xxxx Hetty

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Rondreis Thailand

Gedurende 4 weken gaan wij rondtrekken in Thailand.
Het motto op onze reis geldt: Alles mag, niets moet.

We hebben samen een basis plan bedacht voor onze reis, maar de details gaan we ter plekke invullen.

Ons basisplan is dat we beginnen in Amsterdam. In Amsterdam staat
er een A380 op ons te wachten die ons meeneemt naar Dubai. in Dubai maken wij een tussenstop van 3 uur waarnaar wij onze reis vervolgen naar Bangkok. Bij aankomst in Bangkok gaan wij naar een hotel net buiten het centrum i.v.m. de politieke onrust.
De volgende dag willen wij met de nachttrein naar Chang Mai afreizen.

In Chang Mai willen wij lekker cultuur opsnuiven. Daarnaast is er een olifantenopvangcentrum die wij graag willen bezoeken. Hoeveel dagen wij daar gaan verblijven zien we ter plekke.
Na Chang Mai willen wij naar de River Kwai. Rondom deze wereldberoemde brug is er veel natuurschoon wat wij willen bezichtigen.
En wij zijn voornemens om daar de jungle in te gaan.

Hierna willen wij afreizen naar Surat Thani om vanuit daar naar het duikeiland Koh Tao te gaan. Hier willen wij meerdere duiken gaan maken.
Wij overwegen om vanuit Koh Tao een kampeertrip te maken naar een onbewoond eiland, waar je wakker wordt gemaakt door de Gibbons.
Wellicht dat wij de eilanden om Koh Tao ook nog gaan verkennen.

Hierna zullen onze vier weken bijna om zijn en is het voor ons tijd weer terug te gaan reizen naar Bangkok. Hopelijk is de politieke onrust iets bedaard, zodat wij deze mooie, indrukwekkende wereldstad ook nog aan kunnen doen.

Maar zoals eerder al beschreven is niets zeker en kan heel ons plan nog veranderen. We laten ons verrassen door wat Thailand ons brengt.