Van schiphol naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jessamy Jongeleen - WaarBenJij.nu Van schiphol naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jessamy Jongeleen - WaarBenJij.nu

Van schiphol naar Chiang Mai

Door: Jessamy

Blijf op de hoogte en volg Jessamy

23 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Onze reis is begonnen op schiphol.
Vanuit daar zijn wij met vliegmaatschapij Emirates met een A380 naar Dubai gevolgen. Deze vlucht is goed gegaan. Na een uur kregen wij een heerlijke maaltijd aangeboden en alle drankjes en hapjes waren inclucief.

Eenmaal in Dubai straalde overal de luxe ervan af.
Overal op het vliegveld goud, dure merken en mooie auto's.
We hadden niet veel tijd om dit alles te bekijken dus zijn enkel wat gaan eten.
Daarna hebben wij onze reis vervolgd naar Bangkok.
Tijdens de vlucht werd ik (Jessamy) niet lekker. Last van een flinke verkoudheid en last van mijn keel.
Ik hoopte dat dit over zou gaan, nadat we geland waren, maar helaas.
Bij deze klachten werd de koortslip toegevoegd.
Maar dat mag de pret niet drukken, als het maar weg is voordat we gaan duiken :)

Toen we geland waren in Bangkok kregen we te horen dat het leger een staatsgreep had gedaan in heel Thailand.
Het leger had regels opgesteld. Zo ook een avondklok.
Van 22:00 uur t/m 5:00 uur moet iedereen binnen zijn. Toen we dit te horen kregen baalde we wel even, maar we hopen dat deze afspraak snel teruggetrokken wordt.

We hadden net buiten Bangkok een hotel geboekt. Het was Basic, maar op zich wel goed.
De volgende dag zijn we met een binnenlandse vlucht naar Chiang Mai afgereisd.
Wat een verschil met ons vorige hotel.
Een en al luxe.
Bij binnenkomst een welkomst drankje en een welkomstpakket voor de vrouw :) chocola....
Eenmaal op de kamer 2 rozen op de kussens en er kwamen 2 Thaien binnen met een bord vol met tropische vruchten.

's avond zijn we met een Tuk-Tuk naar het centrum van Chiang Mai gegaan. Wat een ervaring! In het centrum viel ons het leger al snel op. Ze waren super vriendelijk en we mochten met hen op de foto. Daarnaast hielpen ze ons met oversteken bij een drukke weg. Na heerlijk gegeten te hebben bij een goedkoop tentje doorgelopen naar de zaterdagse markt.
We merkten al snel dat we het afdingen ons snel eigen moesten gaan maken. Want we werden overal een beetje in de maling genomen. Ze merkten al gauw onze onzekerheden over de prijzen.
Na de markt zijn we terug gegaan naar ons hotel...
Daar hebben we genoten van heerlijke live muziek onder genot van een heerlijk drankje. Kortom Top dag!

Vandaag zouden we naar de Zondagse markt gaan helaas ging deze niet door vanwege het leger.
Hier kwamen we alleen pas achter toen we er waren.
Hierna in alle hitte rondgelopen en wat mooie tempels gezien.
Hierna werden wij een object van de Tuk-Tuk mannetjes.
En meerdere malen is er gepoogd om ons op te lichten.
Na de tweede waren we het zat en zijn we terug gegaan naar het hotel om daar bij het zwembad weer opgelicht te worden met het betalen van ons eten.
We moesten 800 Baht betalen i.p.v. 680 Baht. Toen we hem hiermee confronteerde zei hij belasting....
Yeah right!

Hiervan hebben we geleerd. Daarstraks zijn we naar de nightmarkt geweest. Zo onwijs gaaf!
We hebben van alles kunnen vinden...zo heeft Danny een nieuwe broek, horloge, zonnenbril.
En wij hebben als een malle afgedongen. De Thaien moeten lachen als je dit doet. Ze vinden het erg grappig en je krijgt de prijs 3 keer zo laag.
Heerlijk!
Zo ook hebben we de Tuk-Tuk nu ook voor vele malen lager kunnen bespreken i.p.v. 80 baht nu 50 baht en 1x zelfs 40 baht
Wellicht dat dit nog veel lager kan, maar al doende leert men!

• 25 Mei 2014 - 19:33

Nicole:

Ha vakantiegangers!

Fijn dat jullie het goed hebben! Gek hoor, om nu eens aan de andere kant van het verhaal te zitten ;-)
    Hopelijk beleven jullie nog een hoop mooie avonturen en voor een goede prijs! ;-) Ik ben helemaal geen held met afdingen, dus goed gedaan!!

Geniet van de mooie cultuur, het land en alles wat je tegenkomt. Hopelijk hebben jullie weinig last van het leger en wordt alles snel weer normaal daar!

Doe voorzichtig, dikke zoen!!

Nicole en Tom

• 27 Mei 2014 - 23:43

Anita:

Hey vakantiereizigers,

Zo leer je toch een land echt kennen! Goed afdingen hoor! Begin vooral extra laag met bieden ;). En let verder niet te veel op geld en materialen, maar geniet van het prachtige leven daar.

Al wat woordjes geleerd?

• 10 Juni 2014 - 19:35

Hetty Van Rijt:

Afdingen kan je toch goed Jes?

Leuk verslag hoor!!!!

XxxHetty

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Rondreis Thailand

Gedurende 4 weken gaan wij rondtrekken in Thailand.
Het motto op onze reis geldt: Alles mag, niets moet.

We hebben samen een basis plan bedacht voor onze reis, maar de details gaan we ter plekke invullen.

Ons basisplan is dat we beginnen in Amsterdam. In Amsterdam staat
er een A380 op ons te wachten die ons meeneemt naar Dubai. in Dubai maken wij een tussenstop van 3 uur waarnaar wij onze reis vervolgen naar Bangkok. Bij aankomst in Bangkok gaan wij naar een hotel net buiten het centrum i.v.m. de politieke onrust.
De volgende dag willen wij met de nachttrein naar Chang Mai afreizen.

In Chang Mai willen wij lekker cultuur opsnuiven. Daarnaast is er een olifantenopvangcentrum die wij graag willen bezoeken. Hoeveel dagen wij daar gaan verblijven zien we ter plekke.
Na Chang Mai willen wij naar de River Kwai. Rondom deze wereldberoemde brug is er veel natuurschoon wat wij willen bezichtigen.
En wij zijn voornemens om daar de jungle in te gaan.

Hierna willen wij afreizen naar Surat Thani om vanuit daar naar het duikeiland Koh Tao te gaan. Hier willen wij meerdere duiken gaan maken.
Wij overwegen om vanuit Koh Tao een kampeertrip te maken naar een onbewoond eiland, waar je wakker wordt gemaakt door de Gibbons.
Wellicht dat wij de eilanden om Koh Tao ook nog gaan verkennen.

Hierna zullen onze vier weken bijna om zijn en is het voor ons tijd weer terug te gaan reizen naar Bangkok. Hopelijk is de politieke onrust iets bedaard, zodat wij deze mooie, indrukwekkende wereldstad ook nog aan kunnen doen.

Maar zoals eerder al beschreven is niets zeker en kan heel ons plan nog veranderen. We laten ons verrassen door wat Thailand ons brengt.