Chiang Mai - deel 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jessamy Jongeleen - WaarBenJij.nu Chiang Mai - deel 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jessamy Jongeleen - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - deel 2

Door: Jessamy

Blijf op de hoogte en volg Jessamy

10 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Deel 2 Chiang mai

Na het olifantenopvangcentrum zijn wij naar een ander hotel gegaan dichterbij het centrum.
Vanuit onze vorige hotel werden wij gebracht door de Chef kok. Deze jongen was half amerikaans en half thais.
We hebben in de auto vooral over de thaise cultuur en eten gesproken.
We vroegen hem onder andere wat nou de gerechten zijn wat we hier echt geprobeerd moesten hebben. Waarop hij antwoordde dat wij de Pad thai, alle curry's en de chicken met carshewnuts moesten proberen.
Hierna vroeg hij of we het leuk vonden om mee te gaan naar de plaatselijke markt en dat hij ons daar wat dingen zou laten proeven. TUURLIJK, vinden we dan leuk!!!

Dus daar gingen we van een ritje naar onze nieuwe hotel, naar een uitje naar de plaatselijke markt.
Hij liet ons 4 gerechten, of nou ja het waren Thaise snacks (zoals chips) proberen: plakrijst, chili, pittige varkensworsten en chips gemaakt van varkenshuid. En dat alles voor maar 60 bath.
Weer terug in de auto onderweg naar ons nieuwe hotel vertelde de kok hoe wij het diende te eten.
Eenmaal aangekomen bij ons nieuwe hotel hebben wij de kok een dikke fooi gegeven.
Wat een spontane gave actie was dit!

Ons nieuwe hotel was veel minder luxe dan onze vorige, maar heeft alles wat we nodig hebben.
We besluiten dan 1 dag lekker rustig aan te doen en lekker te gaan struinen door het centrum en onszelf te verwennen met een thaise massage.
Jeetje.... wat ervaring was dat!!! Ik wist dat het stevig was, maar het leek net een behandeling bij m'n chiropractor haha!

Nadat al onze ledematen weer volledig teruggezet waren gingen we eten. Na het eten hadden we weer met Joys afgesproken.
We zijn toen opnieuw naar de Red Lion gegaan en daarna hebben we nog even gelopen over de nightmarkt.
We hebben het toen niet al te laat gemaakt, want de volgende dag stond ons iets leuks te wachten..... The flight of the Gibbon!!!

De volgende dag moesten we er vroeg uit voor The flight of the gibbon!
We moesten om 8 uur klaar staan voor een ander hotel, daar werden we opgepikt door een busje. Vanuit daar moesten we nog een uur rijden naar onze bestemming. Hoe verder we kwamen hoe groener het werd. We gingen tegenslotte naar het regenwoud! Eenmaal aangekomen kregen we een welkomstdrankje en moesten we al het veiligheidssmateriaal passen. Na gehesen te zijn in de veiligheidsoutfit kregen we een korte uitleg over de do's en don'ts.
Zo mochten we absoluut de dieren of planten in het regenwoud niet aanraken.
Na alle regeltjes waren we klaar om te gaan.
Terug de bus in waardoor we zouden worden afgezet op onze eerste bestemming.
Oew! Spannend!

We kwamen uit bij een boom waar een plateau aan bevestigd was. We kregen nog 1 keer de veiligheidsregeltjes uitgelegd.
De skyrangers bij wie onze levens in de handen ruste waren Mike en mr.x (naam vergeten). Mike was de absolute gangmaker en introduceerde zichzelf als Magick Mike, al swingend met z'n heupen alsof hij een lapdance gaf. De andere skyranger had 'Gorilla' als bijnaam.
Na de introductie waren we 'good to go'.
1 voor 1 werden we vast gemaakt aan de zipline en mochten we gaan slingeren naar de volgende boom op wel 80 meter hoogte!
Wow wat een ervaring!
De afstanden werden steeds groter en de hoogte ook!
Na ongeveer 6 keer slingeren werden we afgekoppeld en gingen we wandelend verder door het regenwoud.
Tijdens de tocht gingen we vooral omhoog, een hele klim al zeg ik het zelf.
Maar zeker de moeite waard, want eenmaal boven werden we opgewacht door... wilde GIBBONS!!!
En of dat al niet genoeg was hadden ze ook nog een kleintje.
Er werd ons geadviseerd afstand te houden, aangezien ze met een kleintje erbij agressief kunnen zijn.
Daarna was het weer tijd om verder te gaan en ja... weer met de Zipline (vervelend hoor haha). Danny en ik waren als eerste aan de beurt en we konden het platform aan de overkant niet zien vanaf het startplatform. Het bleek een zipline van 800 meter te zijn... Echt super!! Daar gingen we, eerst Danny en toen ik. Echt te gek om het regenwoud te zien vanuit de lucht en wat een behoorlijke snelheid. Na deze zipline volgden er nog velen. Een tocht van wel 3 uur en waarvan het meeste vliegend! Een aantal zipline-stations waren we voorzien van 2 lijnen, zodat je in duo's tegelijk kon 'zippen'. Daar gingen we dan, waarbij we aangemoedigd werden om tijdens de tocht elkaar een dikke kus te geven. Uiteraard deden we dat!!!!
Dat laten we ons natuurlijk geen 2 keer zeggen! Zoenen op 95 meter hoogte in de lucht!
Daarna kwam ''de superman'' dit was een zip-station waar je kon kiezen of je met de standaard-zipline naar de overkant wilde of met de special 'superman-zipline'. Bij de superman werd je alleen aan je rug vastgemaakt aan de zipline en je had niks om vast te houden. Om te vertrekken moest je een vrije sprong naar voren maken van het platform af (tegen alle natuur in haha).
We kozen voor de superman en werden op ons rug vast gemaakt en moesten toen een sprong maken in het diepe waar we daarna tegen een net aan kwamen en zelf omhoog moesten klimmen. Zo vet!

Daarna naderde het einde en moesten we 2 keer abseilen 1 keer van 15 meter en de andere was van 45 meter.
Bij de 15 meter had magic Mike het erg naar z'n zin. Hij had nogal de neiging om de activiteiten nog wat spannender te maken.
Je vraagt je nu vast af "hoe dan?" Nou... om mij een vrije val te laten maken bij de 15 meter. En ik had me nog wel zo voorgenomen om niet te gillen. Helaas niet gelukt!

Bij de 45 meter vroeg magic Mike met welke variant we naar beneden wilde fast, faster or fastest?
Eehhh... fast?
Ik mocht naar de andere gids, want die begeleidde de mietjes hahaha!
En natuurlijk ging Danny voor de vrije val!
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat was dit onwijs gaaf!

Na de jungletocht kregen we een lunch bij een familie thuis in het regenwoud.
Onder het genot van lokale Thaise live-muziek hebben we daar gegeten.
Na de lunch was het tijd om verder te gaan.
We gingen terug het regenwoud in om een waterval te bezoeken.
Geweldig mooi natuurlijk! Danny en ik zijn de waterval gaan beklimmen.
Weer een hele klim, maar eenmaal boven WOW... wat een uitzicht!
Na wat mooie foto's te hebben gemaakt kwam onze tour ten einde.

's Avonds was er een festival in het centrum van Chiang Mai.
De lokale mensen brachten offers naar de tempel waar de 1e pilaar van de stad lag. Ze vierde hiermee waarschijnlijk het voortbestaan van de stad Chang Mai sinds de eerste pilaar geplaatst was. Heel mooi om te zien.
Samen met Joys hebben wij ook de tempels van het centrum bezocht.
Daarna natuurlijk weer wat gedronken samen om deze gave dag af te sluiten bij de rooftopbar!
Op aanraden van een vriend van Joyce zijn we naar een rooftopbar gegaan. Weer een hele evaring! Deze bar was duidelijk gemaakt voor kleine lenige mensen.
Eenmaal boven zaten we met kussens op de grond met een super mooi uitzicht over de stad. Na wat drankjes begon het te regenen, de bediening van de bar schoven toen snel het dak dicht.

De volgende dag zou Joyce verder trekken naar Koh Samui en wij naar de River Kwai, ten westen van Bangkok.
Maar we hadden beiden nog de Doi Suthep op onze lijst staan.
En zoals locals daar zelf zeggen: "Als je die niet hebt gezien ben je niet echt in Chiang Mai geweest."
Er was alleen 1 probleem ( nee, een uitdaging!): Joyce moest om 11 uur op het vliegveld zijn. Na wat onderzoek moesten we het wel gaan redden als we heel vroeg met een taxi zouden gaan met de backpack van Joyce al mee.
Dus wij met z'n drietjes s'ochtend heel vroeg met een taxi de berg op gereden om de tempel op de Doi Suthep te bezichtigen.
Plots stopte de taxi en de chauffeur kwam naar ons toe en zei toen tegen ons: "Viewpoint, you can make a picture if you like?" Maar natuurlijk! "WE LIKE!!!"
Wat we zagen was een super mooi uitzicht over Chiang mai! Snel wat foto'tjes en weer verder de berg op.
Op plaats van bestemming een nieuwe uitdaging: 309 traptredens om bij de ingang van de tempel te komen! Maar, ow zo mooi.
Boven hebben we gelukkig alle tijd gehad om alles te bezichtingen en mooie foto's te maken. En daarna weer snel naar beneden, zodat Joyce haar vliegtuig kon halen. Wij zijn daarna op ons gemakkie met al onze spullen naar het treinstation gelopen. Gemakkie? Shit wat was het heet! En toch wat verder dan we gedacht hadden! Snel de treintickets gekocht voor een prive-cabine met airco. Nog even gewacht op het station en daar gingen we om 17:00. Zuidwaarts naar Bangkok voor mooie nieuwe ervaringen!

Op naar het nieuwe avontuur!
Bye bye Chiang Mai!

• 10 Juni 2014 - 18:07

Nicole:

Wauw!!!!

Ik wil ook doen! Ik jaloers zijn!!

Haha echt super gaaf verhaal weer! ik droom vanavond vast van al dat jungle-geslinger..

Geniet!

Liefs, Nicole

• 10 Juni 2014 - 19:26

Hetty Van Rijt:

Hee Dan en Jes ,

wat geweldig wat jullie allemaal meemaken, het is echt een doe vakantie.